mandag 20. april 2009

Haukelirennet

På lørdag gikk jeg historiens første Haukelirenn. som var på haukeli. vi tok trekket opp til toppen av alpintbakken (noe som er veldig flaut). starten var flat men noen slake oppoverbakke, jeg varmet ikke opp og stivnet etter 1 kilometer, det gikk seg til og ble bedre ettervært. På slutten av løpet var det noen veldig lange og seige bakker, de likte jeg! i å med at jeg lå alene store deler av  løpet og i bakkene så var motet litt nede. Jeg konsentrerte meg alt for mye bakover :-( Jeg likte også de siste kilometerene som varned slalåmbakkene i noen krevende svinger! Men jeg lå alene og så verken noen foran eller bak meg, og dermed tok jeg sjanser og moret meg nedover, og falt som nesten alle gjorde! i mål var jeg fornøyd med en fantastisk tur med veldig mye sol!!! Resultatet er jeg ok fornøyd med. kom på 11 plass i eliteklassen. 
Dagen etter hadde det vært frost, og det var skare over alt på hovden. Meg, Ole Holbæk, Andreas Døble, Stian Lilleeng, Simen Strømsøyen  Solveig Steinsland og Eivind Knutsen stakk innover fjellet, og vi stakk fra topp til topp, det var utrolig fantastisk. UTEN TVIL ÅRETS BESTE!!! etter mye sikk sakk, opp og ned, knall og fall endte vi over et vann med en is oppå. Da så vi Sloaros hytta :D vi satt oss ned i 10 minutter, og ruslet videre til den øverste toppen vi så. på vei opp ble det alt for varmt ble svett og våd i bagen, som Hushovd sier, og da gikk vi i bar overkropp. Ikke bra syn fra min side..... men er tidenes tur 2009!

Ingen kommentarer: