onsdag 12. januar 2011

nr 31. 1,5sek

Nr 31 og 1,5 sek er noen tall som har skapt mye, faktisk veldig mye hodebry for meg i 2010! Grunnen til det er at jeg i fjord ble nr.31 og var 1,5sek bak å ta mitt første norgescup poeng!
Nå, etter ca ganske nøyaktig 11mnd og like i underkant av600timer trening klarer jeg såve godt om natta igjen :) Jeg ble nr. 22 på sprinten og fikk ett aldri så lite karasjokk da jeg var på vei til bilen etter prologen og speakeren ropte meg opp som nr. 15 i prologen! Da var det bare og hive på seg skidrakta igjen og forberede seg til kvartfinale :)
Der gikk jeg offansivt ut, tok ett lite rykk halveis og stivna totalt! Så var dagen over for min del.

Søndagen sto 10km klassisk på programmet og jeg følte meg litt småkvalm stort sett under hele løpet. Men jeg har aldri i mitt liv klart og disponere kreftene så til de grader! Etter snaue 2km var jeg tatt igjen av mannen som startet 15sek bak meg, jeg hang på, men i en lang bakke kjente jeg at det gikk litt for fort(ikke mer en at jeg kunne hengt på) og slapp han over bakketoppen og stakte han inn på sletta etterpå. Da gikk jeg frem og dro, og så egentlig ikke noe mere til han. Gikk jevnt og fint og ble sekundert etter Markus Elieson (fra oddersjaa) og sekunderingene var slik: 16bak, 8 bak, og i mål 2 sek forand! :) og var totalt utslitt! Følte ikke jeg hadde noen rå følelse noen av dagene, så jeg håper(eller vet) at formen blir enda bedre utover vinter`n!

.-.

Ingen kommentarer: