torsdag 28. januar 2010

Skiforhold i nabolaget

(bilde er som vanlig ikke fra der jeg har vært. men de nye løypene ser akkurat slik ut!)

I dag skulle vi ha fellestrening med vindbjart men i stede for å bli med helt til sandrip hoppet jeg av med kjåvann for å gå ei rolig klassisk restitusjonsøkt. (gikk karusellrenn i går og tok en overlegen seier, var også eneste som deltok i min klasse;) For så å gå hjem til Moseidmoen på SKI : D Og akkurat det er skikkelig gøy! For etter at jeg, Andre og Charlotte kjørte løyper der i fjord med scooter viste det seg at dette var noe folk satte pris på! I høst gikk da pappa ut i Vennesla tidene og mente at denne traseen og lysløypa burte rustes opp litt! Tore Gustav Drivenes engasjerte seg og de fikk etter hvert en fantastisk dugnadsgjeng som var med og ryddet løyper! Folk stilte opp, og noen hadde med motorsag, traktor og gravemaskiner og lagde en trase som er blitt helt prima for skiløyper! Her har de fått plass til 2klassiske spor og skøytespor, det er utrolig med tanke på at for ett halvt år siden var det vanskelig og løpe i samme trasse!

På vei hjem i dag etter å ha komt inn på de nye løypene merket jeg en forskjell. For etter å ha gått igjennom snøen anehvert stavtak i 1 1/2 runde gikk jeg plutselig ikke igjennom noe mere! Jeg prøvde å dra til det jeg kunne uten at staven gikk mere en 2millimeter ned i snøen! for mens de andre løype- kjørerene har ventet på mer snø har Øyvind Voreland vært her og kjørt løyper. Og han har skjønt hvordan man skal kjøre! Nå går det fint an å gå på ski der, men ikke ta de beste skiene enda, da det kommer en del sten og kvister opp av snøen. Men om det kommer noen cm til med snø blir det en helt fantastisk løype.
Så da håper vi på noen cm til med snø, så anbefaler jeg alle og spenne på seg skiene i smååsan og gå til de stuper i de herlige løypene. Og sende en liten takk til dugnadsgjengen og løypekjørerne som har gjort en fantastisk jobb! Tusen takk!

Ingen kommentarer: